Maagperforatie

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn man heeft een maagperforatie gehad die volgens de arts uit zichzelf moet genezen. Klopt dat? Het lichaam zou, wat uit z’n maag gelopen is, vanzelf opruimen. En nu na een paar weken is er een abces in zijn buik. Hij heeft nu een drain om het vuil weg te laten lopen. Kan er dan ook niet beter een buikspoeling plaats vinden? Hij krijgt wel antibiotica, maar dat kreeg hij na de perforatie ook en nu toch dit... Ik ben bang dat als er geen buikspoeling plaats vindt, we over een paar weken weer een probleem hebben.

Antwoord

Na kort consult met onze artsen, komen we tot de conclusie dat het onmogelijk is om u hierin te adviseren. Refoweb werkt niet met specialisten (op dit terrein) maar met huisartsen. Zij kennen in de eerste plaats de betreffende situatie niet. Daarnaast: specialisten overleggen dit soort complexe situaties altijd in een team. “Wie zijn wij als huisarts op afstand om dan wat anders te adviseren?”