(Ex)vriend blijft contact zoeken

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Aan Marijke Rots. Vorig jaar heb ik (jonge vrouw, 25 jaar) een paar maanden verkering gehad met een jongen van mijn leeftijd. Ik heb het zelf uitgemaakt omdat ik op den duur niet meer voelde dan vriendschap. Wel een hechte vriendschap en ook genegenheid, maar geen liefde. Het moeilijkste vond ik echter dat onze verkering tussen mij en de Heere in stond. Niet omdat we zoveel verschilden: we zoeken/dienen allebei de Heere en konden daar ook samen over praten. Maar verkering én voor de Heere leven ging op dat moment bij mij niet samen. Ik weet niet hoe dat in de toekomst (D.V.) gaat en ik besef heel goed dat het niet makkelijk is om ongetrouwd te blijven, maar voor nu heb ik er vrede mee. Ik ben echt niet wereldvreemd, maar momenteel heb ik alleen maar het verlangen om de bruid van Christus te mogen zijn. Dit even ter achtergrond informatie.

Mijn (ex)vriend blijft namelijk contact zoeken. Soms is het een poosje iets minder, maar dan begint het weer. Steeds opnieuw leg ik uit dat het niets kan worden tussen ons en dat we beter geen contact kunnen hebben om het voor hem niet al te moeilijk te maken. Hij gelooft echter dat de Heere ons voor elkaar bestemd heeft en hij kan mij niet los laten. Kan iemand mij tips geven over hoe ik hier mee om moet gaan? We wonen niet echt bij elkaar in de buurt, zien elkaar vooral bij familie, maar ik kan hem toch ook niet gaan ontlopen? En als er geen liefde is, dan kan dit toch ook niet Gods bedoeling zijn?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als uw (ex)vriend u blijft benaderen is er maar één manier: laat hem nog één keer -en wel heel duidelijk- weten dat het voor u over en uit is. Desnoods door middel van een brief.

Hem ontlopen is misschien wat ver gezocht. Maar bezoek aan familie, waar jullie elkaar ontmoeten, kan toch ook wel zo geregeld worden dat jullie niet tegelijk aanwezig hoeven te zijn?  Wat Gods bedoeling is weet ik niet, maar voor een relatie zijn er wel twee mensen nodig. Dat blijkt nu niet het geval te zijn. Helaas, maar dus is het einde relatie.

Wellicht help het ook om dit antwoord naar hem door te sturen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering uit