Op zoek naar een liefde

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Op dit moment zit ik met een dilemma. Ik ben op zoek naar een liefde die (denk ik) niet bestaat. Het klinkt misschien raar maar het is nou eenmaal zo. Ik heb altijd het gevoel gehad dat er ooit eens een bijzondere jongen voor mij komt. Ver aan de andere kant van de wereld. Omdat dat gevoel voor mij zo overtuigd was/is ben ik daar op gefocust. Iedere andere jongen die ik tegen kom is niet goed, hoe aardig, leuk enz. ze ook zijn. Maar dat kan niet de ware zijn, volgens mijn gevoel. Het moet een bijzonder iemand zijn. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Aan de ene kant denk ik: misschien moet ik blijven dromen totdat het moment daar is dat die bijzondere jongen er is. Anderzijds denk ik: je hebt te veel films gekeken of boeken gelezen, dus kijk naar de realiteit. Kunnen jullie me hier tips over geven?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Die bijzondere jongen is er ver aan de andere kant van de wereld... wat let je om hem dáár te gaan zoeken? Hij zal vast op je wachten!

Óf de wereld -zelfs de andere kant- komt soms zomaar naar jóú toe! Kijk eens goed om je heen, zou ik zeggen. Daar kun je voor open staan. Daar kun je je ook voor (blijven) afsluiten. Dat is een keuze die je zelf kunt maken, hoe jong je misschien ook nog wel bent.

Romantiek is prachtig, maar de kans dat je ‘prins op het witte paard’ langs komt galopperen en bij jouw droomkasteel van zijn paard springt om jou op zijn knieën om je hand te smeken is inderdaad aardig klein!

Aan jou dus de keuze om van je roze dromenwolk af te komen en je ogen en oren de kost te geven. Óf vast te blijven houden aan dromen, hoe mooi ook, maar meestal bedrog.

Het ga je goed,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid
1 reactie
leene
Stel... je vindt de prins op het witte paard... en dan.. ben je voor altijd gelukkig. Maar o help hij blijkt zweetvoeten te hebben, of z'n vuile onderbroeken in een hoekje van de kamer te laten liggen of een enorm ochtendhumeur te hebben of in de ochtend uit zijn mond te stinken. Wat we wrsch allemaal doen. Gelukkige huwelijken bestaan echt.. maar wees wel een beetje realistisch. Zal ik je een tip geven.. zoek vooral een kameraad. En ja natuurlijk snap ik ook wel dat er meer moet zijn dan platonische vriendschap maar houden van en vriendschap voelen is heel goed mogelijk. Toch nog een tip.. ik heb veel interculturele huwelijken meegemaakt. Dat loopt vaak op een drama uit, uitzonderingen daargelaten. Niet doen dus, daar bewust naar op zoek gaan, heel slecht idee. Reizen is wel goed ook voor je ontwikkeling maar stop met dagdromen heb ik ook veel te lang gedaan en heeft niets opgeleverd.