Jongens haken af

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb best veel aandacht van jongens, maar die aandacht duurt dan maar een paar maanden en dan haken ze af! Hoe komt dat toch? Elke keer zijn er weer smoezen, te druk met werk, of ze laten uit het niets ineens niks meer horen! Ik ga bijna denken dat het aan mij ligt! Er komt straks nog een moment dat ik mezelf niet meer durf te geven, omdat het toch elke keer mis gaat! Wat kan ik daar aan doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het is inderdaad goed om eens kritisch naar jezelf te kijken. Let wel, ik zeg niet dat het aan jou ligt als na verloop van tijd de aandacht van een jongen verslapt. Maar vraag jezelf eens af wat jouw verwachtingen zijn ten aanzien van een jongen. Ik zal een aantal punten noemen die jezelf met véle andere kunt aanvullen. Maak een lijstje met dat wat voor jou belangrijk is, met wat je zou willen. En ook met wat not-done is.

1. Zoek je vriendschap? Een langduriger relatie? Ben je uit op een huwelijkskandidaat?

2. Hoe gedraag jij je wanneer je aandacht krijgt? Ben jij jezelf, of speel je een rol? Eis je alle aandacht op? Wat zijn gespreksonderwerpen? Draag jij die aan? Heb je interesse voor zíjn wereld?

3. Wat is jouw aandeel in de relatie? Wat noem je “jezelf geven”? Wát geef je, en wanneer? Of néém je, draait het eigenlijk alleen om je eigen persoontje?

4. Van welk ‘soort’ jongens krijg je aandacht? Lijken ze op elkaar in gedragingen, intelligentie, beroepen (beroepskeuzes), etc.? Waarom gebruiken ze ‘smoezen’ (of is dat jóúw idee)? Hoe open en eerlijk is de communicatie van jou, van hem?

5. Krijg je die aandacht van meerdere jongens tegelijk, of met tussenpozen waarin je ‘single’ bent?

Nou, hier heb je denk ik al heel wat huiswerk! Sterkte, en laat maar eens horen of deze ‘tips’ werken.

Hartelijke groeten,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering