Bevestigingsdatum diaken al bekend

(MA) D. Rosbergen / Geen reacties

Vraag

Bij ons in de kerk (Ger. Gem.) is pas een nieuwe diaken gekozen. Wat ik raar vind, is dat de bevestigingsdatum al wordt afgelezen terwijl de twee weken waarin er bezwaren kunnen worden ingediend nog niet voorbij is. Kan dit volgens de kerkorde?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller(ster),

Dit kan volgens de kerkorde. Alleen hoort daar wel de toevoeging bij: “als er geen bezwaren zijn.” Dus de bevestigingdatum wordt bekend gemaakt op voorwaarde van de toevoeging. De ruimte om bezwaren in te dienen moet altijd geboden worden. Het moeten wel wettige bezwaren zijn. En wat wettig is bepaalt de kerkenraad.

Een hartelijke groet,
D. Rosbergen

(MA) D. Rosbergen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Ambtsdrager/pastoraal werker Ger. Gem.

Tags in dit artikel:

ambtsdragerkerkorde