Fluorlak

drs. G.H. Hoek / Geen reacties

Vraag

Is fluorlak schadelijk voor je gezondheid?

Antwoord

Het voedingscentrum onderzoekt en adviseert over de veiligheid van de stoffen in ons voedsel. Zij adviseren ook over fluoride.

Het positieve gezondheidseffect op het gebit van fluoride is extreem goed aangetoond. De manier waarop het werkt is bekend en goed te begrijpen. De nadelige effecten waar het internet vol mee staat zijn allemaal van speculatief niveau en onbewezen. Instanties als het voedingscentrum, de Amerikaanse Food en Drug Association en de Europese Voedselveiligheid Autoriteit (EFSA) achten allemaal na zorgvuldige evaluatie het gebruik van fluoride zoals toegepast in tandpasta veilig. Ik pas fluoride zonder  twijfel toe bij mezelf, mijn kinderen en adviseer het gebruik aan al mijn patiënten!

Met vriendelijke groet,
Henk Hoek, tandarts

Lees meer artikelen over:

tandarts