Fluorlak

drs. G.H. Hoek | Geen reacties | 02-07-2015| 08:00

Vraag

Is fluorlak schadelijk voor je gezondheid?


Antwoord

Het voedingscentrum onderzoekt en adviseert over de veiligheid van de stoffen in ons voedsel. Zij adviseren ook over fluoride.

Het positieve gezondheidseffect op het gebit van fluoride is extreem goed aangetoond. De manier waarop het werkt is bekend en goed te begrijpen. De nadelige effecten waar het internet vol mee staat zijn allemaal van speculatief niveau en onbewezen. Instanties als het voedingscentrum, de Amerikaanse Food en Drug Association en de Europese Voedselveiligheid Autoriteit (EFSA) achten allemaal na zorgvuldige evaluatie het gebruik van fluoride zoals toegepast in tandpasta veilig. Ik pas fluoride zonder  twijfel toe bij mezelf, mijn kinderen en adviseer het gebruik aan al mijn patiënten!

Met vriendelijke groet,
Henk Hoek, tandarts

Lees meer artikelen over:

tandarts

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. G.H. Hoek

  • Geboortedatum:
    22-07-1978
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Otterlo
  • Status:
    Inactief
39 artikelen
drs. G.H. Hoek

Bijzonderheden:
www.tandheelkundehoek.nl

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Weinig waarschuwen tegen wereldgelijkvormigheid

Aan ds. Vreugdenhil. In door u gehouden preken valt mij wat op: dat u weinig waarschuwt tegen wereldgelijkvormigheid (lange broek, tv, etc.). Andere Ger.Gem-dominees doen dat veel meer. En het is toch...
54 reacties
01-07-2010

Geen gat meer in het leven zien

Al een poosje zie ik geen gat meer in m’n leven. Twee maanden geleden is mijn verkering uitgegaan, van de ene op de andere dag, zonder dat er in onze relatie iets merkbaar was. Dit is heel pijnlijk om...
Geen reacties
01-07-2006

Uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels (...) Wat wordt ermee bedoeld? (...)

Uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels. Deze tekst kan een vraagteken opleveren voor sommige mensen zoals ik. Wat wordt ermee bedoeld? Alsof mensen in de wolken/lu...
Geen reacties
01-07-2006
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag