Ogen laseren

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Klopt het dat je, wanneer je ooit je ogen hebt laten laseren i.v.m. slechtziendheid, op latere leeftijd je ogen niet meer kunt laten laseren als je last hebt van bijvoorbeeld staar?

Antwoord

Beste vragensteller,

Meermaals laseren van ogen is mogelijk (daarmee zeg ik uiteraard niet dat het wenselijk is). Ter geruststelling: de behandeling van staar bestaat alleen uit een operatie. Na-staar, wat op kan treden na een staaroperatie, wordt wel met laser behandeld.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

oog