Vriend ziet geen kwaad

drs. J. Hoekman / 3 reacties

Vraag

Wat moet je doen als een lieve vriend van je seks heeft met meisjes en hij luistert niet naar je waarschuwingen, omdat hij er ''geen kwaad in ziet''? Het maakt me erg verdrietig. Groet van een 20-jarig meisje.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het enige wat je kunt doen is bidden of aan je predikant vragen of hij eens een keer met die goede vriend wil gaan praten over dat "seks" iets is voor binnen het huwelijk, als je met seks gemeenschap bedoelt.

Ds. J. Hoekman

drs. J. Hoekman

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

relaties
3 reacties
43843
Als hij seks heeft met andere meisjes, is hij in wezen met hen getrouwt. Je moet deze verhouding onmiddelijk verbreken. Met hem kun je als hij als hij er geen kwaad in ziet nooit gelukkig zijn. HIj moet er zijn voor jou alleen en jij voor hem.
Gods zegen toegebeden.
toetje
Er staat in de vraag: een lieve vriend, dit hoeft toch niet te betekenen, dat het haar vriend is, waar ze een liefdesrelatie mee heeft? mijns inziens maakt deze vragenstelster zich gewoon zorgen om het gedrag van een goede vriend.
mortlach
Het lijkt me dat je er weinig aan kunt doen, of zelfs maar moet doen. Je hebt aan je beschrijving gezien al gewaarschuwd (misschien meerdere malen) en dat vind ik zelfs al vrij ver gaan. Je hebt niets te zeggen over hoe een ander zijn seksleven inricht, hoe graag je dat misschien ook zou willen. Met aandringen en zelfs pastorale hulp op iemand afsturen zal het echt niet beter worden.

Het 'probleem' ligt bij jou, JIJ bent verdrietig. Maar je vraag aan een ander om dat probleem op te lossen namelijk door geen seks meer te hebben zodat jij je beter voelt. Dat gaat ongetwijfeld niet werken en het is misschien zelfs wel egoïstisch om het te vragen. Accepteer het, en als je dat niet kunt, tja, dan zul je ieder je eigen weg moeten gaan.