Psalm 134 na doopbediening

Ds. C. Harinck / 2 reacties

Vraag

Aan ds. C Harinck. Onlangs begreep ik van onze predikant dat u e.e.a. geschreven heeft over visie op de Heilige Doop. Onder andere dat het een genadeverbond is wat vanuit Gód komt. Hoe denkt u dan over het zingen van Ps. 134:3 aansluitend op de doopbediening? Die zegen 'opleggen' is niet nodig als het verbond van God is, toch?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het Genadeverbond is de weg, die God in Zijn wijsheid gevonden heeft om zondaren van de dood te redden waarin zij zichzelf gebracht hebben. Je mag dus zeggen dat God daartoe het initiatief genomen heeft. Nu redeneer je wel wat wonderlijk. Ik begrijp dat je bedoelt dat wanneer God het kindje in de doop zegent, wij niet meer om een zegen hoeven te bidden. Het gaat toch allemaal van God uit. Ik denk dat je iets heel belangrijks vergeet. Lees Ezechiel 36:37 er maar eens op na. Gods beloften maken ons gebed niet overbodig. Van harte bidden we zingend of God de doop voor het kind wil zegenen.

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

biddendoopzegen
2 reacties
denkna
Ik vermoed dat Ds. Harinck een schrijffout maakt. 'In de dood zegent' zal ongetwijfeld 'in de doop zegent' moeten zijn.

(aangepast door de redactie op 11/05)
arendsoog
Doet me wel direct aan Rom. 6:3 denken...

Romeinen 6:3 Of weet gij niet dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn? #nadenkertje