Moeder van Jezus in de hemel

Kand. G.A. van Ginkel / 1 reactie

Vraag

Mijn dochter (6) had de volgende vraag: “Maria is de moeder van Jezus op aarde. Wie is nu de moeder van Jezus in de hemel? Want Hij moet daar toch ook geboren zijn?” Hoe kan ik dit het beste op een eenvoudige manier aan haar uitleggen?

Antwoord

Vaak hebben jonge kinderen zelf al een creatieve oplossing voor hun vraag. Een oplossing met een glimlach. Terwijl wij (ouders) ons vermoeien met nadenken over een goed antwoord, zijn zij ons in gedachten al een mijl voor.

Wellicht immers  is de vraag van dochter niet bedoeld als een diepgaande filosofische, theologische vraag naar een beschouwing over de oorsprong van de pre-existente Zoon. Maar mocht ze er echt mee lopen en over tobben: Maria is de moeder van de Heere Jezus. Hier en daar en overal. En als dat antwoord niet bevredigt: God weet het!

Kand. G. van Ginkel

Tags in dit artikel:

Maria
1 reactie
balksplinter
Maria is nu ook in de hemel.