Bijbelstudieboeken gezocht

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Heeft u een goed advies m.b.t. goede, diepgaande en studieuze bijbelstudieboeken voor groepsverband? Het valt me op dat de meeste boeken zo aan de oppervlakte blijven met makkelijke verhalen die we/ik al zo vaak gehoord hebben. Hetzelfde geldt voor de vragen: vaak retorische/flauwe vragen, waarvoor je niet zozeer de Bijbel hoeft te lezen, maar meer met z'n allen aan het navelstaren raakt. Ik word er moedeloos van! Ik wil zo graag een boek dat de diepte in gaat en delen/dingen uit de Bijbel aankaart die ik nog niet wist/kende. De Bijbel is er dik/diepgaand/uitgebreid/onbekend genoeg voor.

Antwoord

We kunnen je van harte de studieboeken van ons panellid ds. J. Westerink aanbevelen over de kleine profeten. Die hebben niet alleen het niveau waar je naar op zoek bent, maar stellen ook (kritische) vragen over het persoonlijk geloofsleven. Uitgeverij  Buijten & Schipperheijn, Amsterdam.

Tags in dit artikel:

bijbelstudieboeken
1 reactie
markusa
Koop het boek: de zekerheid van het geloof van Ebenezer Erskine. Naar aanleiding van dit boek heeft Daniel Rosbergen een aantal bijbelstudies gemaakt. Ik kan ze van harte aanbevelen!

http://www.heartcry.nl/index.php?docID=189