Zware zonden

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke / 1 reactie

Vraag

Ik ken de Bijbel zeer goed. Leef in bedrog. Heb Jezus te vaak (mijns inziens) verloochend. Heb mijn baan bewust op het spel gezet. Zal misschien zelfs mijn huis moeten verkopen. Heb de boel op school gefaket. Zijn zulke zware zonden nog door God te vergeven? Hopelijk wilt u mijn vraag beantwoorden.

Antwoord

Beste vraagsteller,

De Bijbel ken je heel goed, toch leef je in bedrog, heb je Jezus verloochend. Dat is nog al wat. Ik heb er een tijdje over nagedacht. Wat is er zo radicaal misgegaan in je leven, dat je je baan, en dat in deze tijd, op het spel hebt gezet zodat je je huis misschien zult moeten verkopen? De boel op school gefaket... Stop! Zet de boel op een rij, belijd je zonden aan de Heere en aan degenen die je benadeeld hebt.

Of de Heere deze zware zonden zou willen vergeven? Als je eerlijk je zonden belijdt en laat (!) zal de Heere je vergeven. Ik zie Jezus aan het kruis hangen. Naast hem twee zondaren, spottend. Maar plots verandert er iets met de ene man. Hij hoort Jezus’ woorden, ziet Jezus’ houding t.o.v. de mensen die Hem kruisigden en ziet zijn eigen verzondigde en verknoeide leven. Dan vraagt hij Jezus om aan hem te denken als Hij in het Koninkrijk zal zijn. Daar op die hoofdschedelplaats klinken Jezus’ woorden, vol van genade en ontferming. Aan je denken? Ik neem je mee naar het Paradijs!

Van harte sterkte,  en weet: wie zijn zonden belijdt en laat zal barmhartigheid verkrijgen.

Hartelijke groet,
N. J. van Dooijeweert-van der Slikke

Tags in dit artikel:

belijdenvergevingzonde
1 reactie
Lucien
Kortgezegd JA!

Maar probeer te breken met de hedendaagse zonden en belijdt al je zonden nu bij Jezus Christus. Petrus verloochende Jezus drie keer in één nacht. Met ik ken deze man niet. Geen schande, maar gaat er niet mee door!

Zegen toegewenst