Boek over de tabernakeldienst

drs. W.H. Hoorn / 5 reacties

Vraag

Wij zijn op zoek naar een eenvoudig boek met platen over de tabernakeldienst (liefst ook geschikt voor kinderen), waarin beschreven staat hoe het eruit heeft gezien: De offers, de kleding etc. Zodat we een goed beeld kunnen vormen. We hebben al rond gezocht en gevraagd, maar tot nu toe hebben we helaas nog niets kunnen vinden. Heeft u een idee voor ons?

Antwoord

Beste ouders,

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet precies weten. Ik denk dat u voor zo'n vraag nog het beste contact kunt opnemen met een goede christelijke boekhandel.

Vriendelijke groeten;
Drs. W. H. Hoorn

Lees meer artikelen over:

boeken
5 reacties
Hanna
'Hoe lief heb ik Uw woning' door C van Rijswijk.
is ook verschenen onder de titel; 'Daar woont Hij Zelf'.

Er staan niet heel erg veel platen in, maar die erin staan, zijn duidelijk.
Het wordt erg mooi en duidelijk beschreven, je wordt als het ware meegenomen in gedachten naar de offerdienst en er zelf bij betrokken doordat het zo dichtbij je komt...
MV
Aanrader: Atlas van de tabernakel, Uitgeverij Groen, Heerenveen, ISBN 9058292703. Kijk voor info over dit boek bijv. op http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/209353
jaop
Toevallig sprak ik vandaag iemand die erg onder de indruk was van dit boek (zie link). Weet niet of het geschikt is voor kinderen, ken het zelf namelijk niet, maar zo ziet het er op zich wel uit. Het is bepaald niet duur, dus het proberen waard.
http://www.uithetwoordderwaarheid.nl/product/1459-nederlands-huis-van-goud-huis-van-god-welkom.html
sjaloom
Huis van Go(u)d is inderdaad een mooi boekje. Met veel informatie en mooie foto,s. We hadden het vroeger ook voor onze kinderen en ws. heb ik er nog ergens wel één liggen. Weet niet of het nog te verkrijgen is, maar kijk eens op www.uithetwoordderwaarheid.nl
hansa
Het boekje “Huis van goud – Huis van God” door J. Rouw kost € 1,75 en is te bestellen op de site die @Jaop aangeeft. Het is inderdaad een heel informatief boekje, wat bij ons op school meer dan eens uitgedeeld is aan de kinderen.

Het boekje dat @Hanna noemt is trouwens ook mooi. En ook heel geschikt om als gezin aan tafel naast de Bijbel te lezen als de gedeelten over de offerdiensten aan de beurt zijn.