Bekeringsgeschiedenissen van vrouwen

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Hoe komt het dat er meer bekeringsgeschiedenissen zijn van vrouwen dan van mannen?

Antwoord

Beste vriend(in),

Mijn vraag zou zijn: waar haal je die gedachte vandaan? Het is mij niet bekend dat er meer bekeringsgeschiedenissen zijn van vrouwen dan van mannen. Wellicht dat het zo is, en dan zou ik de verklaring zoeken in de verschillen tussen karakters van mannen en vrouwen. Zou er trouwens van jou een bekeringsgeschiedenis geschreven kunnen worden? Niet om daar de bekeerde man of vrouw mee te worden, maar om te laten zien hoe goed de Heere is voor zo één als jij bent!

Met hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol

Tags in dit artikel:

bekeringsweg