Geloof lijkt zo onwaarschijnlijk allemaal

Ds. H. Polinder / Geen reacties

22-05-2004, 00:00

Vraag

Ik ben christelijk opgevoed, maar geloof eigenlijk helemaal niet meer. Ik vind het allemaal zo onwaarschijnlijk allemaal. Hoe kun je nou zo zeker weten of er een God bestaat? En misschien is de bijbel wel geschreven door vroegere personen met heel veel fantasie. Ik vind het heel raar allemaal. Maar het lijkt me best mooi om te mogen geloven. Kunt u mij daar misschien een beetje mee helpen? Hoe kun je nou zeker weten dat er een God leeft?


Antwoord

Ik vind het fijn dat je eerlijk aangeeft dat je eigenlijk niet uit de voeten kunt met de Bijbel. En toch is de Bijbel ook voor jou de weg om de zekerheid te ontvangen dat God bestaat. God spreekt door Zijn Woord. Je geeft aan dat personen met veel fantasie de Bijbel hebben geschreven. Vergeet dan niet dat de Bijbel bestaat uit vele verschillende boeken in verschillende eeuwen geschreven en ondanks al hun verscheidenheid spreken over de enige ware God en over Zijn Zoon Jezus Christus. Je moet zeggen: dat kan niet verzonnen zijn. Daar zit de leiding van de Heilige Geest achter, die deze mensen gedreven en geleid heeft.

Je hebt gelijk dat er soms voor ons dingen in staan die vreemd over komen, maar de Bijbel is heel duidelijk als het gaat om de weg van het behoud. Geloof in de Heere Jezus en gij zult zalig worden. Daarbij komt dat wij door ons beperkte en zondige verstand niet alleen doorzien en begrijpen.  Probeer de Bijbel de lezen als Gods brief aan jou, en bidt om de Heilige Geest, want Hij wil je overtuigen dat God ook tot jou spreekt. Dan kom je tot de zekerheid dat deze God er is, omdat Zijn Woord je hart inwint en je God ontmoet in de Heere Jezus Christus, Die zelfs zijn leven voor zondaren heeft overgehad.

Ds. H. Polinder

Lees meer artikelen over:

ongeloof
Dit artikel is beantwoord door

Ds. H. Polinder

  • Geboortedatum:
    07-07-1969
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
33 artikelen
Ds. H. Polinder

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Als je in de Bijbel leest bijvoorbeeld dat God geen lust heeft in de dood van de goddeloze, maar dat deze zich bekeert. En dat God zich over je zal ontfermen. En dat niemand tot Zijn Zoon kan komen, t...
Geen reacties
22-05-2006
Onlangs overleed Kinga Ban. Aan haar teksten te lezen en liederen die ze zong was ze er zeker van overtuigd dat ze voor eeuwig bij God in de hemel mag zijn. Je ziet ook in de liederen die ze zingt dat...
Geen reacties
22-05-2019
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: ik vind het heerlijk om op een vaste plek te zitten en hou eigenlijk helemaal niet zo van de buitenlucht. Nu hoorde ik pas van iemand dat het heel slecht...
Geen reacties
22-05-2006
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering