Alcohol tegen aanval

Ds. R. W. van Mourik / 1 reactie

Vraag

Als ik op seksueel gebied wordt ‘aangevallen’ kan ik daar vaak geen weerstand aan bieden. Is het dan geoorloofd om ‘iets teveel’ alcohol te drinken, waardoor mijn gedachten afgeleid worden.

Antwoord

Aanvallen op seksueel gebied moet je niet op deze manier bestrijden. Het ene kwaad moet je niet met het andere kwaad bestrijden. Weerstand bieden kun je alleen door in het geloof kracht aan God te vragen om de verleidingen te weerstaan. Laat je gedachten bepalen door dat wat God in Zijn Woord zegt en niet door “iets te veel” alcohol te drinken. Je kunt zo van de ene verslaving rollen in de andere. Wellicht is het nodig om hulp te zoeken bij mensen die je kunnen helpen om van die pornoverslaving af te komen. Daar heb je deskundige hulp in nodig. Zoek dat ook! Niet de vlucht in de alcohol is raadzaam, maar de vlucht tot God.

Ds. R. W. van Mourik, Elburg

Tags in dit artikel:

alcoholpornoverslaving
1 reactie
balksplinter
Zorgt alcohol niet juist voor meer seksuele ongeremdheid? Ik zou zeggen, alles behalve alcohol.