Ziekte van Leber

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Bij ons in de familie is de ziekte van Leber ontdekt. Kent iemand dat of is daar ook draag(st)er van!?

Antwoord

Op internet is veel informatie te vinden over de ziekte van Leber. Voor contact met de patiëntengroep zie deze url.

1 reactie
balksplinter
Ik zou de reactie van de redactie graag willen aanvullen. De term leber is namelijk heel verwarrend, je hebt twee ziektes die de naam leber dragen. Je hebt de Leber Opticus Atrofie zoals genoemd in het antwoord van de redactie, maar je hebt ook Leber congenitale amaurose (LCA), zie daarvoor deze url:
http://www.retinanederland.nl/netvliesaandoeningen/oogziekten/amaurosis-congenita-van-leber