Studeren aan High School

J.M. Strijbis / 4 reacties

Vraag

Onze dochter (4 vwo) heeft plannen om vanaf volgend schooljaar een jaar in Engeland aan de High School te gaan studeren. Nu kan dit via allerlei bureaus, wat aardig in de papieren gaat lopen. Heeft iemand ervaring of dit ook op een andere (goedkopere) manier kan? In principe wil ze een jaar privé bij een familie in huis.

Antwoord

Ik kan niet helemaal helpen. Onze studieleider voor Engels mailde mij het volgende: “Als vakgroep Engels hebben we samen wel een flink netwerk aan Engelse christenen, dus wellicht kunnen we iets betekenen als het gaat om een gastgezin als duidelijk is waar deze leerling gaat studeren. Maar op het gebied van high school ben ik niet zo thuis.”

Groetjes,
Johan Strijbis

Tags in dit artikel:

engelandgastgezinstudiekeuze
4 reacties
sydneylover
Waarom zou ze zoiets niet uitstellen tot na het diploma en in het buitenland gaan studeren? Dat lijkt me allemaal veel minder complex.

Mijn vrouw heeft ooit een periode tijdens de vakantie (toen zat ze al op het HBO) in Torch house doorgebracht. Dat is al ruim 20 jaar geleden, maar ik zag net dat het nog steeds bestaat.
Hier worden christelijke vrijwilligers gezocht en iets dergelijks zou natuurlijk ook een prima mogelijkheid zijn om aan je talen tte werken.

http://www.torchtrust.org/smartweb/contact%20us/contact
Ryle
Beste Ouders,
Ik heb zelf in Engeland gewoond en gewerkt op een school. Als uw kind nu op een reformatorische school zit, zou ik u zeer dringend afraden om haar op een Second. School (High School bestaat niet in Engeland, dat is Amerika) te plaatsen! Heel veel Engelse jeugd van die leeftijd gaat naar pubs en je moet heel stevig in je schoenen staan om daar als christen staande te blijven!

Wat u wel kunt doen is naar een christelijke/reformatorische High School in America. Die zijn er genoeg! Of naar een (chr.) privé school in Engeland, maar dat loopt aardig op in de papieren!
Ryle
Ik lees net dat ze bij een familie wil. Misschien kunt u dan eens contact leggen met Strict Baptist mensen.
pannenkoek
Ik vraag me af waarom het nu 'moet' en wacht ze niet tot naar haar dipoma?
waarom wil ze daar studeren?
Onze dochter is 3 jr geleden 5 wk in Engeland geweest, puur om haar engels bij te spijkeren, onze zoon is afgelopen zomervakantie 7 wk in Engeland geweest, ook om zijn engels bij te spijkeren.
Ze gingen 2 weken op kamp (CCIW) en daarnaast zat de ene in een gast gezin, en de ander verbleef 5 weken op een boerderij, werken tegen kost en inwoning.
Gaat het om de studie, of gaat het om de engelse taal?