Saambinder over doop

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

In mijn zoektocht naar de betekenis en legitimiteit van de kinderdoop kwam ik de volgen de passage tegen in een Saambinder op Digibron: “Intussen moeten verworpenen, ook gedoopt worden, volgens de instelling Gods. Het Verbond Gods en de belofte zijn er de vaste grondslag voor, doch bij alle uiterlijke bevoorrechting boven hen, die vervreemd blijven van de zichtbare openbaring der kerk, blijft gelden ten aanzien van de belofte der zaligheid en de geestelijke goederen der genade, dat de Doop de tweeledige waarheid verzegelt, dat zoals allen, die tot Adam behoren verdoemd zullen worden, zo ook allen, die tot Christus behoren, door Hem zalig zullen worden, terwijl de belofte door de Heere te zijner tijd vervuld wordt, zoals Smytegelt en Comrie, zo duidelijk voorstelden.” Waar wordt in de Bijbel zo over de doop gesproken?

Antwoord

Deze vraag komt n.a.v. een gedeelte uit een Saambinder van Digibron... De context van dit artikel is mij totaal onbekend. Zelf zou ik dit ook nooit zo verwoorden. Daarom kan ik er ook moeilijk een zinnige reactie op geven, zeker niet vanuit Gods Woord.

Groeten,
Ds. D. W. Tuinier

Zie ook:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21874

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21579