HSV-studiebijbel

Herziene Statenvertaling / Geen reacties

Vraag

Aan iemand die betrokken is bij de Herziene Statenvertaling. Vandaag las ik in de krant (RD 24-6) dat er een HSV-studiebijbel zal verschijnen. Geweldig dat dit allemaal wordt gedaan! Op de website www.statenvertaling.nu las ik het volgende m.b.t. een HSV met kanttekeningen (onder Vraag & antwoord): “Een editie met kanttekeningen vraagt om een heel eigen aanpak en kost ongetwijfeld veel voorbereidingstijd. Er zijn ook verschillende andere mogelijkheden, bijvoorbeeld een studiebijbel of een jongerenbijbel op basis van de Herziene Statenvertaling.” Komt er (ook) nog een editie met kanttekeningen of is deze studiebijbel daarvoor in de plaats gekomen? Alvast bedankt!

Antwoord

De HSV-Studiebijbel is geen vervanging voor de Kanttekeningen, het is een op zichzelf staand project. Het HSV-bestuur doet onderzoek naar de mogelijkheid om de KT bij de Statenvertaling te hertalen. Een definitief besluit is nog niet genomen.

Hartelijke groet,
Reinier de Blois

Lees meer artikelen over:

Herziene Statenvertaling (HSV)