Rode bultjes

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Ik heb last van rode bultjes (komt soms pus uit) en ingegroeide haartjes na het bijscheren/epileren van mijn schaamstreek. Kan ik er iets aan doen om dit te voorkomen?

Antwoord

Beste vragenstelster (althans dat neem ik aan),

Wat je beschrijft heet folliculitis t.g.v. scheren/epileren. Goede hygiene is belangrijk. Je kunt hier eventueel antiseptische zeep voor gebruiken. De beste therapie is natuurlijk de haartjes met rust laten. Maar ja, dat stuit waarschijnlijk op cosmetische bezwaren ;-)

Er zijn overigens ook andere methoden om haartjes te verwijderen (denk aan harsen, IPL of laser).

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

scheren
2 reacties
boterbloem
Beste vraagstelster,

Ik ben het helemaal met de heer Meijer eens: de beste therapie is om de haartjes met rust te laten! We zijn nou eenmaal geschapen mét schaamhaar. Mag zo vrij zijn om te vragen waarom je je schaamhaar zou willen verwijderen?

Vriendelijke groet,

Boterbloem
M71
@Boterbloem, ik ben wel niet de vraagstelster, maar wil best laten weten waarom ik het wel scheer: ik vind het hygiënischer en ik vind het ongeschoren geen gezicht. zeker niet als het onder het ondergoed of badkleding uitkomt.
De opmerking dat we nu eenmaal zo geschapen zijn vind ik geen reden: dan zouden de mannen dus ook hun baarden en snorren moeten laten staan.