CD's/DVD’s voor basisschoolkids

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

We zoeken cd's/dvd’s voor kinderen die wij verantwoord achten, zoals bijvoorbeeld "Rik en Rieke". Daar zit geen hijsamuziek in en je merkt dat het voor de reformatorische gezindte is gemaakt. Ook zoek ik liedjes in die richting. Heeft u tips? Tot slot: de kids (5 en 6) zien delen van films op school, maar ik merk dat er ‘grijze gebieden’ zijn die er eigenlijk niet mee door kunnen. Zijn er documentaires, puur gericht op basisschoolkids?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

We hebben diverse panelleden en een uitgever benaderd, maar geen van hen kon ons verder helpen. Misschien helpt een oproep op ons forum.

Redactie Vragenrubriek

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

4 reacties
Hanna
Loop eens een christelijke boekhandel binnen, of kijk bij www.denhertog.nl. daar heb je genoeg keus!
wat films betreft is het een erg lastig punt, vind ik persoonlijk; op school en bij anderen zien ze genoeg...
thuis kijken wij vrijwel geen films, soms natuurfilms of (sinds kort) Koek en Ei van de E.O over dierentuin en bos, is erg leuk, maar de muziek erbij kan een twijfelaar zijn.
er zijn mooie verhalencd''s; over de ramp van 53, over het vergaan van de Titainic, over vuurwerk,
ook zijn er cd's van verhalen uit de Bijbel, door van Dam.
mooie cd's van'Hosanna', kinderkoor, ook voor de kerst.
de verhalencd's van Frinsel zijn echt een aanrader!
Succes ermee!
dkw
Gewoon heel simpel Ellie en Rikkert?
En sorry hoor, maar wat is hijsamuziek? Is dat dit soort muziek? Lees onderstaand, dat is precies gemaakt voor de reformatorische gezindte!

1 Hallelujah! Looft God in Zijn heiligdom; looft Hem in het uitspansel Zijner sterkte!

2 Looft Hem vanwege Zijn mogendheden; looft Hem naar de menigvuldigheid Zijner grootheid!

3 Looft Hem met geklank der bazuin; looft Hem met de luit en met de harp!

4 Looft Hem met de trommel en fluit; looft Hem met snarenspel en orgel!

5 Looft Hem met hel klinkende cimbalen; looft Hem met cimbalen van vreugdegeluid!

6 Alles, wat adem heeft, love den HEERE! Hallelujah!
Hanna
er is wel verschil in hoe je God de Heere looft.
vanuit een oprecht gemoed of alleen met je mond.
Johnvb
Voor films kun je denken aan de serie Fakkeldragers.
Dit zijn animatiefilms over het leven van geloofshelden.
Verkrijgbaar zijn: het verhaal van John Bunyan, het verhaal van William Tyndale en het verhaal van William Booth.
Deze dvd's zijn oa. te bestellen via http://heartcry.nl/webshop_dvd%7Cs+voor+kinderen
Kijk voor meer info en bonusmateriaal op www.fakkeldragers.nl

Voor een verantwoord kinderprogramma voor alle leeftijden op de radio: luister naar Boekenwurmen, het kinderprogramma van de Reformatorische Omroep, woensdagavond van 19.00 uur tot en met 20.00 uur.
www.reformatorischeomroep.nl
Kijk ook op www.facebook.com/boekenwurmenro
Ben je donateur van de RO is het programma ook te beluisteren op andere tijden.
Een programma met kinderverhalen, (kinderkoor)muziek een knutsel- en een smultip! Een aanrader!

Succes!