Bloemen bij een begrafenis

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik vraag mij af wat de gedachte is achter bloemen bij een begrafenis. Ik kom zelf uit kringen waar altijd op de rouwkaart staat vermeld “geen bloemen”. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik dit wel of niet zou willen en wat hierin de afweging zou zijn. Wie weet hier meer over?

Antwoord

2 reacties
CrA
Geef bloemen terwijl iemand nog leeft. Moet het geweten soms gestild worden?
Anoniem_89
Bloemen is ook wel een teken van leven.

Als je overleden bent kun je ook denken dat je in de hemel bent.
Als ik zou overlijden zou ik tegen mijn vrouw zeggen dat ze moeten feesten..
Ik ben toch gered..
Nou dan...