Daar ruist langs de wolken

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Enige tijd geleden zongen we tijdens een rouwdienst het lied "Daar ruist langs de wolken een lieflijke Naam." Nu vroeg ik me af op deze regel bijbels gezien wel klopt. De Naam van Jezus ruist toch niet langs de wolken, maar is toch overal op aarde bekend?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

2 reacties
rotterdam
Het ruime hemelrond
Vertelt, met blijden mond,
Gods eer en heerlijkheid;
De heldre lucht en 't zwerk
Verkondigen Zijn werk,
En prijzen Zijn beleid.
Molly
Zou 'Daar ruist langs de wolken een lief'lijke naam' afgeleid zijn van de bijbeltekst "Er is onder de hemel geen andere naam door wie wij moeten zalig worden dan Jezus (...)"