Uitzegenen Pinkstergemeente

Ds. W. Arkeraats / Geen reacties

Vraag

Ik ben een leider van een Pinkstergemeente en wegens een situatie ga ik niet meer naar de kerk. Moet ik dan uitgezegend worden voordat ik een andere kerk op zoek?

Antwoord

Zeer geachte broeder,

Helaas kan ik uw vraag niet beantwoorden. Ik heb wel zicht op allerlei theologische aspecten van het bestaan van een Pinkstergemeente, maar van de organisatorische kant weet ik niets. In de kerk, waarvan ik deel uitmaak wordt een ambtsdrager bevestigd en na afloop van zijn ambtelijk werk neemt hij afscheid. Zoals ik wel eens begrepen heb, wordt een leider aan het begin van zijn werk ‘gezegend’, maar ik weet niet, of er regelingen zijn ten aanzien van zijn afscheid.

Verder schrijft u over “een situatie”. Die ‘situatie’ kan uiteraard van invloed zijn op de wijze waar u uw huidige kerk verlaat. Ik krijg de indruk dat het om een ‘negatieve’ situatie gaat, wellicht in de relationele sfeer?

Voor de beantwoording van uw vraag moet ik mijns inziens iemand van uw kerk raadplegen. Ik zal de mensen van Refoweb vragen, of zij ook contacten hebben met iemand uit uw kring.

Gods zegen toegewenst!
Ds. W. Arkeraats

Naschrift redactie: Refoweb heeft geen panelleden uit Pinkstergemeenten die licht op deze zaak zouden kunnen geven. Wellicht is het mogelijk om de vraag rechtstreeks aan hen te stellen.

Tags in dit artikel:

evangelischkerkkeuze