Vakantie naar Israël

Ds. A. Jonker / 2 reacties

Vraag

Mijn man en ik willen graag op vakantie naar Israël, maar mijn vraag is of dat veilig is in deze tijd. Ook weet ik dat overal mij iets kan overkomen, maar het gevaar op gaan zoeken is ook niet de bedoeling. Wel gaan mijn verlangens uit naar het land van de Bijbel om eens te zien hoe het eruit ziet en eens de Rode Zee te bezichtigen. We hebben ook een kindje wat we graag meenemen op onze reis naar Israël. En zou aan te raden zijn om met een reisgezelschap mee te gaan in plaats van als gezin op jezelf?

Antwoord

Beste Israëlvrienden,

Het is in Israël, voor zo ver ik dat kan beoordelen, op dit moment veilig. Mocht het onveilig worden, dan geeft het ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies.

Of u uw kindje wel of niet moet meenemen, hangt van de leeftijd af en de temperatuur. Midden in de zomer is het erg warm en zou ik een kind niet graag meenemen. Trouwens, om de dingen goed te kunnen bekijken zou ik persoonlijk liever helemaal geen kind meenemen.

Het voordeel van een reisgezelschap is dat je ook een goede gids er bij hebt die heel veel kan vertellen en uitleggen. Dit is de eerste keer wel erg handig. Tenzij jullie zelf goede globetrotters zijn die met een boekje ‘overal komen’. Het zou ook heel mooi zijn, wanneer jullie Joden ontmoeten die Jezus als Messias belijden. Meer informatie hierover kan ingewonnen worden via een emailadres dat bij de redactie van Refoweb (vragen@refoweb.nl) bekend is.

Op reis veel vreugde en Gods bewaring toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Ds. A. Jonker

Tags in dit artikel:

Israelvakantie
2 reacties
sydneylover
Ik heb voor mijn werk in totaal 9 maanden in Israël gewoond met mijn vrouw en destijds 1 kind van nog geen jaar oud.

We hebben ons eigenlijk nooit onveilig gevoeld, maar je zit wel heel veel meer militairen en politie op straat. Vergeet niet dat de dienstplicht nog steeds een heel belangrijk onderdeel is van de Israëliers.
Neem als je je kindje meeneemt in ieder geval een rugdrager meer, een buggy is heel onhandig omdat het bijna nergens zo mooi geplaveid is als in Nederland. Maar eigenlijk ben ik het wel eens met de dominee, ideaal is het niet met een klein kind die er ook niet veel aan vindt..

De mooiste tijd is maart-april, dan is alles mooi groen en nog niet zo heel heet. Mei-september is het heel warm en droog, oktober-november is het tamelijk dor. December-februari is winter met tamelijk veel regens, ook donker, dus niet zo aan te bevelen.
Johannes3vers16
Beste vraagsteller, zeker doen prachtig antwoord van dominee Jonker!

Er is één maar..................bedenk dat het je duurste reis wordt, want je verlangd steeds om terug te gaan :-)