Pastorale boek bij rouw

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een goede vriendin met borderline, die nog geen week geleden een familielid heeft verloren. Nu heb ik al een brief geschreven (niet verstuurd), omdat ik weet dat ze erg veel moeite heeft met het geloof. Vooral als het gaat om het kwade en het goede. God is toch niet de auteur van het kwade, maar waarom overkomt me dat allemaal?... Omdat ik ondertussen al tweemaal een brief niet goed genoeg vond, vroeg ik me af of er soms goede pastorale boeken bestaan, toegespitst op degenen die achterblijven. Nu heb ik al wel een aantal boeken gevonden, maar dat waren of citaten voor elke dag of teveel tekst. Wat ik zoek is een boekje waarin er naast iemand gestaan wordt die rouwt en als het even kan ook rekening houdt met het feit dat degene veel moeite heeft met het geloof. Niet dat die vriendin niet gelovig is, maar het leeft niet echt voor haar. In plaats van een brief zou ik graag een boekje geven waar ze wat aan heeft, maar ik kom er zelf niet uit.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl