Neuscorrectie

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik worstel met een vraag waar ik zelf moeilijk uit kom. Sinds ongeveer mijn 13e heb ik een forse neus. Ben daar op school vaak mee gepest, tot mijn grote verdriet. Ben nu inmiddels 26 en de neus is nu zelfs nog groter geworden. Hij staat ook scheef door een ongeval en valt behoorlijk op vanwege zijn extreme grootte. Ik heb het hier erg moeilijk mee en denk er veel aan. Ook in contact met mensen. Soms voel ik mensen er echt naar kijken. Ben wel gelukkig getrouwd, maar toch neemt dat mijn onzekerheid niet weg. Ik heb een paar hele knappe/vlotte schoonzusjes en voel me daar echt de mindere bij door mijn neus, waardoor ik soms heel onzeker ben, al probeer ik het wel te verbergen. Nu zit ik te denken aan een neuscorrectie... Maar ik vind het moeilijk om dit in het licht van de Bijbel te doen. De HEERE heeft ons toch goed en volmaakt en naar Zijn evenbeeld geschapen? Dus mag ik dit wel doen? Aan de andere kant denk ik ook weer: kan ik zo wel verder? Ik denk nergens anders aan dan mijn neus en probeer het nu met veel make-up wat te camoufleren, wat ook weer niet goed is. Ik denk dat ik wel meer rust zou krijgen als ik een kleinere neus zou krijgen. Dus mag een neuscorrectie in deze situatie als er geen medische reden is?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

1 reactie
Lynn
Ik heb met hetzelfde dilemma gelopen en een neuscorrectie laten doen! Ik ben er erg blij mee!
Als je met me in contact wilt komen mag je mijn e-mail adres via refoweb opvragen.