Wat is bekering? Wat is geloof?

Ds. R. Kok / Geen reacties

Vraag

Wat is bekering? Wat is geloof? Waar zegt de bijbel er wat over?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De Bijbel zegt daar heel veel over. Je kunt dat heel goed samengevat vinden in de Heidelbergse Catechismus, achterin een Psalmboekje. Kijk naar de Zondagen 7 en 33. Onder de antwoorden staan teksten, die aangeven waar een en ander in de Bijbel te vinden is.

Wil je er meer van weten, dan kun je meer over lezen in "Echt geloven" van ds. J. van Amstel en "Levend geloof en Bekering, ook voor jou", van ds. C. G., Vreugdenhil. Dit zijn boekjes die voor jongeren heel geschikt zijn.

Ds. R. Kok

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk