Retropatellaire chondropathie

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik heb retropatellaire chondropathie. Wat zijn hier de gevaren van en waar moet ik nu rekening mee houden?

Antwoord

1 reactie
Daniel
Beste vraagsteller, je weet dat je retropatellaire chondropathie hebt. Dat heb je vast niet van een collega of de buurman gehoord. Waarom heeft u die vraag niet gesteld aan de behandelend arts of wil je een Bijbels antwoord betreffende retropatellaire chondropathie?
Dat kan ik je wel geven, gewoon met sandalen door de woestijn lopen............grapje.

En verder als je het vergeten bent te vragen.....

•Vermijd diepe kniebuigingen; klimmen, springen, traplopen, fietsen in een zwaar verzet
•Verminder eventueel overgewicht
•Fiets in een licht verzet waardoor u zo min mogelijk kracht met de knie hoeft te ontwikkelen
•Vermijd schoolslagzwemmen! Borst- en rugcrawl vormen geen probleem
•Zorg voor goed, eventueel orthopedisch, schoeisel als u gaat hardlopen

Meestal is retropatellaire chondropathie onschuldig en worden de klachten op den duur vanzelf weer minder. Genezing vindt dan spontaan plaats.