Kika haarwensen

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Mijn dochter heeft heel mooi dik blond haar! Mag je je haar lang laten groeien en dan in een keer een stuk eraf laten knippen voor Kika/haarwensen!?

Antwoord

Ha vragensteller,

Op zich best wel een lastige vraag. Je zit hier in een gebied wat zich afspeelt op het terrein van de liefde. Liefde tot God en liefde tot de naaste. Er kunnen natuurlijk allerlei theologische en ethische overwegingen een rol spelen. Ik wil dat in deze reactie maar niet doen. Ook hier past de vraag: "Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal?" Uiteindelijk is het een beslissing die u voor Gods Aangezicht met elkaar neemt.

Het doel dat u schetst maakt het wel gemakkelijker. Het lange haar van uw dochter wordt uit liefde geknipt. Niet om het sieraad of de eer weg te nemen. En zeker ook niet om te ontkennen dat zij de heerlijkheid van de man is (1 Kor. 11:7). En u kunt het zo af laten knippen dat het nog een prima lengte heeft. Vervolgens zal normaliter het haar weer de gewenste lengte krijgen.

Vriendelijke groeten,
J. M. Strijbis