Zorgen om goede vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik maak me een beetje zorgen om een vriend van mij (17 jaar). Hij staat altijd klaar voor anderen, bemoedigt andere mensen en is altijd een luisterend oor. Helaas zijn er in de afgelopen periode dingen gebeurd in zijn leven waardoor hij niet (meer) kan geloven dat hij zelf een hele waardevolle jongen is. Naar eigen zeggen weet hij wel wat zijn kwaliteiten zijn, maar niet wat de waarde daarvan is. Ik zou zo graag willen dat hij in gaat zien hoeveel hij waard is, zowel voor zijn vrienden en vriendinnen als zeker voor zijn Schepper die hem heeft gemaakt als een unieke en bijzondere jongen. Heeft u misschien tips wat ik voor deze jongen zou kunnen doen? Bij voorbaat dank voor uw tijd en aandacht.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Kort en goed: laat hem dit briefje van jou lezen. De vriendschap die hierin aangeboden wordt is goud waard, lijkt me. Ik hoop voor jullie beiden, dat vele goede gesprekken hierop zullen volgen.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

vriendschap