Herstel na knip

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ongeveer twee maanden geleden ben ik bevallen. Er is daarbij een knip geplaatst en ik ben gehecht. Alles gaat gelukkig heel goed, alleen het vrijen wil nog niet zo lukken. Het is pijnlijk voor mij, ondanks het gebruik van glijmiddel. Nu begrijp ik dat het echt wel even duurt voordat het allemaal weer normaal wordt. Alleen, hoe lang is normaal? Ik zou het jammer vinden om langer hier mee door te lopen dan strikt noodzakelijk. Ik heb namelijk begrepen dat een kleine ingreep soms al wonderen kan verrichten, maar ik wil natuurlijk ook niet te vroeg aan de bel trekken. De pijn is overigens niet ondraaglijk of zo, meer (afhankelijk van de wijze van vrijen) flink oncomfortabel. Echt genieten voor mij is niet aan de orde.

Antwoord

2 reacties
anna30
Je bent pas 2 maanden geleden bevallen! Geef het de tijd.
Het kan echt maanden duren voordat het weer beter gaat voelen.
Je moet je voorstellen dat het littekenweefsel in eerste instantie taai en stug is. Door het lichaam de tijd te geven om te herstellen, zal dit in de loop van de tijd beter worden. In de loop van de tijd versoepelt het litteken en zul je langzamerhand minder pijn hebben.
Als het nu pijn doet bij het vrijen is het beter om wat rustiger aan te doen.
AHHK76
Bij mij was het ook niet na 2 maanden over. Toen het lang duurde heb ik wel een keer gevraagd of de dokter er naar wilde kijken....