Leven tot Gods eer

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

We zijn geschapen om te leven tot Gods eer en tot heil van de naaste, maar ik leef er zo vaak niet naar. Ik bid zo vaak gedachteloos en denk niet aan Hem. Als het goed is, komt de liefde tot Hem van binnenuit, maar bij mij is dat zo vaak weg. Wat heeft mijn leven dan voor zin?

Antwoord

Het feit dat God je geschapen heeft, geeft al duidelijk aan dat je gewild bent en dat je leven zin heeft. Dat hangt dus gelukkig niet af van jouw gevoel(ens) en van jouw inspanningen. En zelfs niet je van ongeloof, je vijandschap tegen God en je onwilligheid. Al wat je ontbreekt, wil God geven, zo je het Hem smeekt. Mild en overvloedig zelfs. Daarbij mag je pleiten op Gods eigen beloften die Hij gegeven heeft in Zijn Woord en onderstrepen liet in je doop. Maar dan wel oprecht worden: je eigen lauwheid en onverschilligheid onder ogen zien en het niet bij constateringen laten! Evenmin wegkruipen, maar eerlijk tegenover God en jezelf voor de dag komen. Heb je de Heere werkelijk nodig en verlang je ernaar om Hem te kennen? Waaruit blijkt dat in je leven?

Uit je mail wordt duidelijk, dat je nog steeds zonder Hem kunt en durft verder te gaan. Onverantwoord! Daarom mag je om Zijn Geest vragen.Die wil je maar wat graag bij de Heere Jezus brengt om door Hem met al je nood ontmaskerd te worden, maar ook met Zijn ontferming en liefde verbroken te worden. God van Zijn kant is bereid je te helpen en te verlossen, je leven diepe zin te geven. Maar zoek jij Hem werkelijk en krijgt Hij antwoord op Zijn vragen en roepen aan jouw adres? Weet dat de Heere jou serieus neemt. Omgekeerd geldt niet minder!

Met groet,
Ds. P. Koeman

Tags in dit artikel:

lauwheid