Cupping - vervolg

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Beste dr. Paul, Hartelijk dank voor het beantwoorden van deze vraag. Wij wilden enkel een massage, omdat we dat gewoon ontspannend vinden. Na gezocht te hebben bleek deze vrouw geen erotische maar normale massages te geven. Dus het leek gewoon de beste keuze. Het enige wat me aan het twijfelen bracht was dat ik zag dat zij eventueel, als je dat wilt, ook cupping geeft. Maar als wij dat niet willen, doet ze dat ook niet. Nu u meer achtergrond info hebt, denkt u dan dat het kwaad kan (i.v.m. occulte belasting) of niet? Wat bedoelt u eigenlijk met “via personen”... Door het omgaan met bepaalde persoon die occult belast zijn, zou je daardoor ook occult belast raken? Of bedoelt u dat niet zo?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Alleen door het ontmoeten van mensen die zelf occult belast zijn, vindt er geen overdracht plaats. Maar zowel in de witte als de zwarte magie (als ik deze twee gangbare termen even mag gebruiken) dragen mensen hun krachten in veel gevallen over door aanraking en handoplegging. Bij witte magie: krachten ter genezing (healing touch, reiki, e.d.), bij zwarte magie: krachten om negatief te beïnvloeden. Dit speelt allemaal geen rol in het gewone maatschappelijke verkeer, maar bij massage is aanraking essentieel. Daardoor hangt er veel af van de intentie waarmee een masseur/masseuse te werk gaat. Die kan prima zijn, maar het verdient aanbeveling om die intentie na te gaan, om je niet onnodig in riskante situaties te begeven.

Met vriendelijke groeten,
Prof. dr. M. J. Paul

prof. dr. M.J. Paul

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Oegstgeest
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    -Eindredacteur Studiebijbel OT
    -Senior docent Oude Testament (CHE)
    -Deeltijd hoogleraar OT te Leuven (B)
    -Directeur-bestuurder THGB

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

natuurgeneeskundeoccult