Weinig zending en evangelisatie

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe kan het dat veel reformatorische kerken zo weinig aan zending en evangelisatie doen? Terwijl ze wel enorme nieuwe kerken bouwen voor vele miljoenen euro's. In evangelische gemeenten zie je dat er veel offerbereidheid is voor zending en evangelisatiewerk. Veel van deze gemeentes komen daarentegen samen op eenvoudige locaties als scholen, lege kantoorpanden of huizen. Qua leer voel ik me meer verwant bij de reformatorische kerken. Maar qua leven en christen zijn hebben evangelische mensen het volgens mij veel beter begrepen. Hoe kan er toch zo'n scheefgroei zijn ontstaan bij reformatorischen? Ver van wat Jezus zelf heeft geleerd over materialisme, bezit en navolging?

Antwoord

2 reacties
emaildfj1atgmailpuntcom
Goede vragen.
Jezus zegt: in Luk 9: 26 Want wie zich voor Mij en Mijn woorden geschaamd zal hebben, voor hem zal de Zoon des mensen Zich schamen, wanneer Hij zal komen in Zijn heerlijkheid en in die van de Vader en in die van de heilige engelen.

En hij zegt ook in Luk 12:
33 Verkoop uw bezittingen en geef de opbrengst weg als liefdegave. Maak voor uzelf beurzen die niet verslijten, een schat die niet opraakt, in de hemelen, waar de dief niet bij komt en die door de mot niet aangetast wordt.

En in Handelingen 7 staat: 48 De Allerhoogste woont echter niet in tempels die met handen gemaakt zijn, zoals de profeet zegt: 49 De hemel is voor Mij een troon en de aarde een voetbank voor Mijn voeten. Wat voor huis zult u dan voor Mij bouwen, zegt de Heere, of wat is de plaats van Mijn rust? 50 Heeft Mijn hand niet al deze dingen gemaakt?

De eerste christenen in de bijbel kwamen gewoon thuis samen en gaven hun geld voor de noden van anderen en gingen op pad om alle mensen over het evangelie te vertellen.
De Christenen kwamen zelfs elke dag samen. Ze gingen niet naar een eredienst maar hun hele leven was een eredienst. (Rom 12: 1)
Laten de woorden van de bijbel en het leven van de eerste christenen volgen! Leef jij zo?
Reactie: emaildfj1@gmail.com
John61
Ja terechte vraag, ik verbaas me dat christelijke gemeenten überhaupt aardse bezittingen hebben, daar is geen Bijbelse grond voor. In die zin geef ik email...ennogeenhelboellettersencijfers helemaal gelijk met zijn citaat uit Lukas 12.