Onzeker in contact met een man

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben een vrouw van 39. Ik verlang best naar een relatie, maar ben erg onzeker en durf daarom niet om contact te maken met een man. Op mijn werk gaat het contact heel goed en had ik het er met een collega over en die kon het zich niet voorstellen. Heeft u tips om met deze onzekerheid om te gaan en dat ik misschien nog een keer de liefde tegenkom?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Op uw werk gaat het heel goed. Probeer die houding ook in andere situaties vast te houden en uit te dragen. Want dan valt de 'zekerheid' blijkbaar van u af.

Waar komt die onzekerheid vandaan? Wellicht is zoeken naar een oorzaak de sleutel tot een wat meer zekere houding! Relaties komen in de regel niet aanwaaien, dus verman u en onderneem iets! Desnoods via een datingsite. Maar misschien is er ook wel iemand die via Refoweb reageert...

Alle goeds toegewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

onzekerheidverlegen
1 reactie
djmexx
Begrijp goed wat je bedoelt, op werk kan je je verschuilen achter de rol die je hebt.
Het is handig om die rol wat uit te breiden en daarin al wat meer interesse te tonen wanneer je met iemand een gesprek hebt.
Zelf heb ik er ook de nodige problemen mee, maar het is een goede oefening al wat verder te gaan dan alleen werk gerelateerde onderwerpen.
Vooral niet te veel nadenken over wat mensen over je denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.