Bedplassen

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb een poosje geleden verkering gekregen. Dus binnenkort zullen mijn vriend en ik ook de weekenden naar elkaar gaan. Alleen nu zit ik met het volgende: ik ben sinds een paar maanden van bedplassen af. Een héél enkel keertje gebeurt het nu nog wel eens, maar dat is zelden. Toch zie ik er vreselijk tegenop om het weekend naar hem thuis te gaan, bang dat het juist dan gebeurt. Ik heb wel medicijnen, maar toen ik nog regelmatig last had, hielpen die ook niet altijd. Ik weet nu dus niet goed wat ik moet doen. Is er een manier om zeker te weten dat het niet gebeurt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Bedplassen is zoals je weet vooral sociaal hinderlijk. 1. Heb je overwogen te vertellen dat je af en toe hinder hebt van bedplassen? 2. Ik weet niet welke medicijnen je hebt. Vaak wordt kortdurend desmopressine (minrin) voorgeschreven. Dit middel is niet bedoeld voor chronisch gebruik. Voor incidenteel gebruik zoals bij een logeerpartij kan het van pas komen. Overleg met je huisarts hierover.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

logerenplas(sen)