Breastgro

J. Boeijenga / 2 reacties

Vraag

Hoe staat u tegenover het gebruik van Breastgro? Dit is een natuurlijk middel voor borstvergroting.

Antwoord

De vraag suggereert een beetje dat een natuurlijk middel eigenlijk altijd geoorloofd is, want het zijn toch producten die uit de schepping zelf voortkomen. Daar zal de Schepper dan toch wel Zijn goedkeuring aan hechten! Ik denk dat dit een listige verleiding van de duivel kan zijn, om de eigen wil te kunnen doen in gevallen dat het geweten dat ene zetje nodig heeft om over de streep getrokken te worden als het doel wellicht wat omstreden is. In die zin moeten we onszelf altijd maar grondig onderzoeken.

Veel middelen bevatten wel één of meerdere natuurlijke bestanddelen, maar kunnen lang niet altijd als zuiver natuurlijke middelen bestempeld worden. Bovendien: ook zuiver natuurlijk middelen zijn niet altijd onschadelijk. Een thee die gezet is van de wortels van de Berenklauw was een geliefde manier van vrouwen om zich van hun man te ontdoen (en wellicht ook andersom, maar die variant is minder belicht). En het gif botuline, dat de ziekte botulisme veroorzaakt, is één van de sterkste gifstoffen die er bestaat! Dus het gegeven "natuurlijk" zegt eigenlijk nog niets over het nut of de onschuld van een stof.

Dan komen we op de kern van de zaak: wat is het motief om dat middel te gebruiken? In dit geval is dat duidelijk, de potentiële gebruikster is niet content met de vorm en/of omvang van haar borsten. Waardoor is die ontevredenheid ingegeven? Omdat het niet beantwoordt aan een bepaald schoonheidsideaal? En waaraan wordt dat schoonheidsideaal ontleend?

Er zijn veel invloeden om ons heen, die met name jonge vrouwen een ideaalbeeld voorschotelen dat geen recht doet aan de werkelijkheid. Ondertussen lijkt het er op dat je als vrouw wel goed 'in de markt' ligt als je er zo uitziet: lang haar, lange donkere wimpers, lange benen, hoge hakken, waardoor die beenlengte wordt geaccentueerd maar ook het bekken naar achteren kantelt; hierdoor worden de billen ook nadrukkelijker getoond. Allerlei 'trucs' waardoor vrouwen de aandacht van het andere geslacht (kunnen) trekken.

De laatste decennia worden borsten ook nadrukkelijk in dit offensief ingezet. Push-up BH's, borstvergrotende operaties, lage truitjes, etc. worden, ook in de reformatorische gezindte steeds meer als tamelijk normaal beschouwd. Hoezeer dit te rijmen valt met een passage als "kuis en ingetogen leven" is niet duidelijk, en alleen al het citeren van die begrippen kan je op hoongelach komen te staan.

Is dus het motief om met het bovengenoemde preparaat jezelf beter in deze 'markt' te zetten, dan lijkt me dat bijbels gezien geen verantwoorde zaak. Een uitzondering zouden vrouwen kunnen zijn die, na een periode van borstvoeding, nogal verslapte borsten hebben overgehouden en hopen iets van hun oude figuur weer te kunnen terugkrijgen.

Overigens: fabrikanten van dergelijke preparaten zijn geen weldoeners, maar slimme zakenlui die het primair om de winst te doen is. Niet zelden durven vrouwen, als ze ooit zijn begonnen met dergelijke middelen, niet meer te stoppen uit angst voor negatieve gevolgen. En zo zitten ze levenslang met een portemonnee die qua vulling moet wedijveren met hun BH.

Johan Boeijenga

Tags in dit artikel:

borst(en)rok-broek
2 reacties
rotterdam
Het is soms vrij vermoeiend te moeten lezen/zien hoe snel mensen klakkeloos geloven wat een product beloofd. Het is het aloude effect van de mensen die in de middeleeuwen water in flesjes verkochten tegen allerlei ziektes, wanneer er een paar mensen zeggen dat het werkt (wat dan vaak door geheel andere zaken komt) gelooft een bepaalde groep het meteen. Daarbij is 50% van de mensen die zeggen iets te mankeren in werkelijkheid kerngezond dus de helft van het resultaat hebben de kwakzalvers al binnen.

Weten jullie wel wat er in Breast Gro zit?
Kijk bijvoorbeeld eens naar een paar ingrediënten:
Meelmix (Boekweit, Zwarte haver, Gerst, Rogge, Tarwe en Maïs) Dit zit ook in een meergranen brood………en is veel goedkoper.
Isoflavonen Complex - Isoflavonen wordt gewonnen uit soja.

Hoe zou een borst kunnen toenemen in volume...natuurlijk gezien, eigenlijk alleen door het laten groeien van het onderliggend weefsel. Dit bestaat voornamelijk uit vet/water en een beetje klierweefsel. Hoe kan je nu verwachten dat deze middelen hier iets mee doen? En wanneer ze dit zouden doen, lijkt het mij gepast hier voorzichtig mee om te gaan, beetje eng als middelen de groei van weefsels gaan beïnvloeden. Hetgeen hier natuurlijk niet het geval is.

Ik zou zeggen, zet het geld lekker op een spaarrekening of gooi het vanaf de brug in de rivier dan zie je nog bubbeltjes voor je geld.
AHHK76
Drie adviezen:
* Zoek vrede met God, Hij heeft jou gemaakt! Hij wil jouw Zijn liefde en vrede geven.
* Accepteer jezelf zoals je bent.
* Verzorg je lichaam en kleed je leuk.
Echt als je dat doet, kun je met tevredenheid naar jezelf kijken en stralen!!!
Dat is het beste schoonheidsmiddel dat er is.
(Groetjes van iemand die ook niet tevreden WAS, met zichzelf)