Jeuk

drs. N. Wolswinkel / 2 reacties

Vraag

Ik heb een soort slijmerige nattigheid bij mijn schaamhaar/vagina. Dit jeukt soms een beetje. Ik weet niet wat dit is en ik durf het ook aan niemand te vertellen. Ik ben 14 jaar, nog nooit ongesteld geweest en ook geen seks gehad. Weten jullie wat dit is?

Antwoord

Het zou een lichte schimmelinfectie kunnen zijn, mogelijk is het een teken van het feit dat je in de puberteit bent gekomen. Heb het er eens met je moeder over, het lijkt me eerst iets voor vrouwen onder elkaar. Bij twijfel een keer met de huisarts bespreken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

vagina
2 reacties
Samanthi
Lieve meid
Jeuk en afscheiding kan idd heel goed een schinnelinfectie zijn, ik herinner me wel van vroeger dat ik vaak wittige afscheiding had, wij noemde dat "witte vloed" het is goed er met je moeder over te spreken en even naar de huisarts te gaan, het is helemaal niet gek hoor! gewoon even doen meis!
gr van Samanthi
levensbron
Erg he,
meisje van 14 die jeuk, hoort er helaas allemaal bij, bij het volwassen worden.
Zoals Dr Wolfswinkel en Samanthi al noemde waarschijnlijk een schimmelinfectie.
Voordat je naar de dokter gaat kun je eerst proberen om eens zonder zeep te wassen, zet goed de douche kop erop.
De schaamstreek is net als een' oog ' dat was je ook niet met zeep.
Als dat niet helpt, kun je bij de drogist intieme was emulsie kopen.
Dat is een zeep zonder stoffen die in de gewone zeep zitten.
Ik weet er alles van hoor, sterkte ermee.