Gevoelens uiten naar geliefde

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Help! Hoe leer ik weer mijn gevoelens uiten naar mijn geliefde? En hoe kan ik weer open en eerlijk praten tegen hem? Ik klap steeds vaker dicht.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een korte vraag: wat gaat er allemaal achter schuil? Als je open en eerlijk wilt zijn naar hém, zul je dat allereerst tegenover jezelf moeten zijn. Blijkbaar is er van alles gebeurd, waardoor je je misschien wel afgewezen bent gaan voelen en dat veroorzaakt een 'dichtklappen'. Ga dus bij jezelf te rade. Een goed hulpmiddel is het opschrijven van je gedachten en de gevoelens die daarbij opgeroepen werden. Wanneer je dingen terugleest die zwart op wit staan wordt je gevoel soms 'anders', waardoor je houding ook kan veranderen. Vraagt wel oefening... wat let je, om een en ander met je geliefde te bespreken? Wellicht kan hij je juist helpen met zijn feedback!

Sterkte gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

gevoelensuiten