Hoe kan ik erachter komen of ik homofiele gevoelens heb of niet? Ik heb het idee...

Eleos / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik erachter komen of ik homofiele gevoelens heb of niet? Ik heb het idee dat ik zowel op jongens als meiden val, is dat mogelijk?

Antwoord

Blijkbaar sta je open voor je eigen gevoelens: ik zie dat je zegt dat je zowel op jongens als meiden valt. En dat is heel belangrijk om erachter te komen wat je voelt.

En: ja, het is heel goed mogelijk dat je zowel seksuele gevoelens hebt voor jongens als voor meisjes. Voor veel mensen is dit namelijk het geval. Voor zowel mannen als vrouwen (weet niet wat jij bent). De indruk bestaat echter dat vrouwen verdraagzamer zijn t.a.v. hun eigen seksuele gevoelens voor vrouwen dan dat (overwegend heteroseksuele) mannen dat zijn voor hun homoseksuele gevoelens. Heeft mogelijk met cultureel bepaalde verschillen in de geslachtsrol te maken.

Iemand ontwikkelt een homoseksuele identiteit als de homoseksuele gevoelens “exclusief” zijn, d.w.z. als seksuele gevoelens voor het andere geslacht uitgesloten worden.

Met vriendelijke groet,
Els de Bruin

Lees meer artikelen over:

geaardheid