De wil van God in je leven

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Hoe kun je weten dat iets in je leven de wil van God is of dat het juist verkeerd is? Bijvoorbeeld verkering. Hoe weet ik dat het de weg van de Heere is of dat het juist een verkeerde keuze is?

Antwoord

2 reacties
inChristus
Weet wat "wandelen in het vlees" is en "wandelen in de Geest".
Wanneer wandel je nog in het vlees? o.a. als de zonde heerst!
Wanneer wandel je in de Geest? als de Genade heerst!
Moet je daar iets voor doen? Nee. Ga maar na, als je wandelt in het vlees, komen de zonden vanzelf op je pad. Moet je daar moeite voor doen?
Idem dito wandelen in de Geest. Dan komen de goede dingen vanzelf op je pad; dán doe je Gods wil.
Kortom, wandel in de Geest. Hoe? Door te aanvaarden dat je oude zondige ik mét Christus is gekruisigd, gestorven en begraven én dat je met Hem bent opgestaan in een nieuw leven. Dat is niet iets voor later, dat is NU! God helpt je daarbij door Zijn Heilige Geest. Je mag ALLES van Hem verwachten. Alles wat God van je vraagt, krijg je. Dat is de vrijheid waar Paulus het over heeft. Dan hoef jij je niet meer af te vragen of je het goed doet, want God heeft je nieuw gemaakt.
Snap je er niks van? Bid tot God om deze Waarheid in je te openbaren! Halleluja!
emaildfj1atgmailpuntcom
God laat zijn wil zien aan mensen die hem hun hele leven ter beschikking stellen. Als je gedeeltelijk voor jezelf en gedeeltelijk voor God leeft kan God je zijn wil niet laten zien. Daarvoor moet je bijv. de wereld loslaten:
15 Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is: de begeerte van het vlees, de begeerte van de ogen en de hoogmoed van het leven, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid. (1 Joh 2)

Ik praat daar graag over. Reageer gerust per email: emaildfj1@gmail.com
Je kunt ook nog Rom 12: 1-2 lezen en er diep over nadenken wat dat betekent.