Al jaren verliefd op jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik (meid,18) ben al jaren verliefd op dezelfde jongen. Ik heb hem op de middelbare school leren kennen. Ik voel me aangetrokken tot hem omdat we qua karakter bij elkaar passen. Ik heb dit van meer mensen gehoord. We hadden niet superveel contact omdat we allebei verlegen zijn, maar we hadden veel oogcontact. Het zal wel een gevoel geweest zijn, maar al liet hij niet veel merken, ik had toch wel het idee dat ik niet zomaar iemand voor hem was. Nu we sinds vorig jaar van de middelbare school af zijn zien we elkaar niet veel meer. Omdat ik nu al zo lang verliefd ben, heb ik al heel vaak gebeden of God de gevoelens wil wegnemen. Maar als ik hem zie heb ik ze onverminderd en voel ik dat hij de ware voor me is. Als het Gods plan zou zijn dat ik niets met hem krijg, waarom neemt Hij mijn gevoelens dan niet weg? En als het Zijn plan zou zijn dat ik wel iets met hem krijg, waarom gebeurt er dan niets? Ik durf zelf niet op hem af te stappen en hem kennende zal hij het ook niet snel doen! Ik zit serieus met mijn handen in mijn haar. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Op deze manier kan ik ook niet openstaan voor andere jongens. U zult misschien zeggen, zet hem uit je hoofd en ga verder met je leven. Maar dat gaat nog al moeilijk als je elke dag contact hebt met familie van hem (werk). Dit familielid lijkt veel op hem en praat veel over hem. En als ik hem zelf tegenkom kan ik hem ook niet ontwijken. Heeft u goede raad voor mij waar ik echt wat mee kan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat wil je van mij horen? Als je hem beter wilt leren kennen, of wilt laten weten dat je verliefd bent, zul je iets moeten verzinnen om zijn aandacht te trekken. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn als je vaak óver hem kunt praten met iemand die dicht bij hem staat? Gebruik dat contact met het familielid als de ideale 'binnenkomer': je hebt al een tussenpersoon, een kruiwagen zo je wilt! Met je handen in je haar zitten brengt je niet verder, maar een beetje actie met de nodige humor kan wonderen doen!

Waarom zou je bidden of God je gevoelens weg wil nemen? Dit begrijp ik niet helemaal als je juist wél wil, dat je gevoelens beantwoord worden. Nu je de zin zo hebt geschreven, lijkt het mij meer op een soort van "God op de proef stellen", als ik dat mag zeggen. Of vragen om een of ander 'bewijs'. In ieder geval denk ìk dat God zo niet werkt. Hij laat Zich niet gebruiken door mensen die Hem voor hun karretje spannen. God wil wél gebeden, geëerd en gedankt zijn. Maar Hij verhoort op Zijn wijze en Zijn tijd! Hij weet immers wat het beste is voor Zijn eigen schepselen...

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

Gods wilverlegenverliefdheid
3 reacties
vlokje
Hoi vraagsteller: Je zou een briefje kunnen schrijven. Heel kort.
Is hij ook verliefd dan zal hij daar zeker op in gaan, en wil hij geen verder contact dan is het voor jou voor eens en altijd duidelijk.
Je grootste angst is om een blauwtje te lopen, maar wat je nu doet is jezelf jaren kwellen door in onzekerheid te blijven. En besef dat een blauwtje lopen voor veel mensen bij het leven hoort. Het is geen afgang, maar een heel normale menselijke zaak als je gevoelens voor iemand hebt. Soms zijn ze wederzijds en soms ook niet. Als hij geen verder contact wil, dan kun jij verder met je leven en je ergens anders op richten.
levensbron
Hallo meisje van 18, ik heb met je te doen.
Ik vind het antwoord van Marijke Rots helemaal super, kort maar krachtig.
Het is bid en werk. Dus aan de slag met je verliefde hart.
Als je hem weer tegen komt spreek je toch gewoon eens af."Heb je zin om........."
Wat vlokje zegt, je kan desnoods een blauwtje lopen, maar dan weet je ook waar je aan toe bent.
Ik hoop dat je gevoelens beantwoord worden.
En dat het een leuke tijd voor jullie wordt.
Succes hoor.
juni
goed idee. via een ander.vooral omdat hij verlegen is.

weet je gelijk of hij ook voor jou voelt.
verliefd te zijn is erg leuk

jij meent het.
we hebben meegemaakt,dat meerder meisjes zeiden..dat is ''hij ''voor mij!

maar de jongen voelde voor geen van de meisjes!
toen...

allemaal boze meisjes.

ik hoop dat jij geluk hebt.gun ik je van harte

...als een jongen wat voor een meisje voelt,komt hij meestal wel achter je aan hoor!