Doopformulier lezen

Ds. W. Pieters / 1 reactie

Vraag

Als iemand nog gedoopt moet worden in een dienst waar belijdenis gedaan wordt in een HHK-gemeente, wordt dan ook het doopformulier gelezen of is dit niet noodzakelijk?

Antwoord

Niemand is verplicht dit formulier te lezen, maar ik doe het wel.

Ds. W. Pieters

Zie ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15956/belijdenisdienst-en-doop

1 reactie
Vogel55
Tweede Pinsterdag een belijdenis dienst mét volwassendoop meegemaakt. Het formulier om een volwassene te dopen werd gelezen, waarna op de vragen geantwoord kon worden. Zeer rijk formulier en indrukwekkende dienst. Aan de dopeling werden niet ook nog eens de belijdenisvragen gesteld. Deze gang van zaken is zo in de GerGem en in de HHK.