Geloofsbelijdenis weglaten

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Beste dominee Pieters. Het valt me op dat u tijdens een weekdienst niet uit de belijdenisgeschiften leest. Dit is toch een prachtige samenvatting van de leer, die we ook door de week belijden. U heeft er vast een bedoeling mee. Mag ik u daar op deze wijze naar vragen?

Antwoord

Geen goede reden, slechts overgenomen van de Bijbellezingen in Ede, door ds. Hovius. Het ritueel van belijdenisdoen mag van mij wel, maar hoeft van mij niet zo nodig. Ik beperk het dan maar tot de zondagse diensten. Het komt misschien ook omdat ik in verschillende weekdiensten voorga: tijdredes, zendingsavonden, GBS-gerelateerde bijeenkomsten, lezingen voor een mannenvereniging, evangelisatiediensten. Lang niet altijd is het een ambtelijke dienst. En voor het gemak laat ik gewoon altijd de geloofsbelijdenis weg.

Ds. W. Pieters