Geen verdoemenis die in Christus zijn

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik las in de Bijbel dat er geen verdoemenis is voor hen die in Christus zijn. Daarna kwam er nog een mooi stuk, maar mijn vraag, waar ik nog geen antwoord op heb is: hoe zit dat met de zonde die je doet/gaat doen? Ergens anders in de Bijbel las ik weer dat je in Christus je geen zondaar bent. Leven alle mensen die van God zijn dan zonder zonde en is er daarom geen verdoemenis voor hen? Naar ik heb nog nooit een zondeloos mens ontmoet... Hoe zit dit?

Antwoord

2 reacties
MUS
Ik hoop dat je helderheid krijgt.
Je bent een zondaar omdat je van Adam afstamt. Daarom zondig je en moet God je straffen.
Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods; En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is; (Romeinen 3:23, 24)
In Christus is dit alles precies omgedraaid, je bent heilig, en zonder zonde. God neemt je in genade aan! Dat is het evangelie!
Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren. Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed, zullen wij door Hem behouden worden van den toorn. (Romeinen 5:8, 9)
Daniel
God heeft mijn vader op opgenomen toen ik drie jaar was, mijn moeder toen ik 21 was en ik geloof nog steeds in God en Zijn zoon.

Het heeft niets met zondigen te maken, God heeft me ook getroost, Ik praat wel vaak iets te vrijmoedig over God(volgens sommigen), uit de grond van mijn hart kan ik zeggen dat ik een zondaar ben, wel een zondaar waar mijn vrouw van houdt.

'Maar ik heb nog nooit een zondeloos mens ontmoet... Hoe zit dit'?

Tja dat is een moeilijke vraag, wie zonder zonden is werpt de eerste waxinelichthouder, ga tot God beste vraagsteller, ga in gebed....., beter kan ik je niet adviseren.