Toch veroordeling

Ds. J. Westerink / 1 reactie

Vraag

In Romeinen 5:17-19 wordt gesproken over dat de genade regeert door de Heere Jezus. In Romeinen 8:1 staat dat er geen veroordeling meer is voor de kinderen van God. Hoe komt het dat deze woorden mij toch veroordelen? Met aanklacht etc.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Misschien ben je zelf degene die het best je vraag kan beantwoorden. Wat is de reden waarom de genoemde teksten je veroordelen? Wanneer ik er op afstand naar kijk, is daar maar één verklaring voor, namelijk dat je zelf van gedachte bent dat de geloofsband met de Heere Jezus in je leven ontbreekt. Misschien heb ik het mis, maar dan moet je de vraag wat duidelijker stellen. Ik nodig je daar toe uit omdat ik je graag wil helpen. Maar verklaar jezelf dan eerst wat nader.

Ik wens je Gods zegen,
Ds. J. Westerink

1 reactie
Johnvb
Of het zou zo kunnen zijn dat satan je nog veroordeeld en hij jou aanklaagt. Hij wil niets liever dan jou eronder houden en dat je zo de vreugde niet zal weten en ervaren van het kind zijn van God. Niet alleen wil hij dat jij niet de vreugde en vrede daarin zal weten en ervaren, maar hij wil ook niet dat God er de eer van zal ontvangen en Gods Koninkrijk verder gebouwd zal worden door jouw getuigenis. Daarom zal hij er alles aandoen om dat te verhinderen door onder andere je te blijven aan te klagen en te veroordelen. Maar Christus is de Weg, de Waarheid en het Leven en de waarheid maakt vrij. Ga in je positie staan die je hebt mogen ontvangen uit genade alleen door wedergeboorte, bekering en geloof. Niet omdat jij dat hebt en bent, maar omdat Christus dat heeft verworven voor jou en je doorgenade alleen hem mag toebehoren. Hij heeft je gezegend met alle geestelijke zegening en heeft je gezet in de hemelse gewesten. Jaja, onderzoek de Schriften er stat zoveel in wat en wie we in Christus hebben en zijn! Genade groot, oneindig groot! Alle roem is uitgesloten, onverdiende zaligheen!