Invloed van zomertijd

Redactie Refoweb / 9 reacties

Vraag

Sinds kort is de zomertijd weer in werking getreden. Dit is gedaan ter behoeve van energiebesparing. Verschillende onderzoeken hebben echter aangewezen dat de winst nihil is. Nu gaat mijn vraag niet over deze energiebesparing, maar meer of de zomertijd dusdanige invloed op je kan hebben, dat je tijdens de zomertijd wat labiel, misschien zelfs wat depressief bent. Ik merk namelijk dat ik juist tijdens de wintertijd beter functioneer. Kan iemand mij vertellen of en waarom dit zo'n grote invloed kan uitoefenen op jou als mens?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

9 reacties
Daniel
Neem een placebo medicijn, maakt niet uit wat, dan voel je wellicht beter.
Wat een onzin, hier in huis houden we van de winter, de herfst, het voorjaar en de zomer.
Een uurtje er bij of een uurtje eraf......voor niemand een probleem, alleen wel voor de ware gelovigen....., God maakt het op dezelfde tijd donker en licht, wij maken het een beetje anders.

Onze hond heeft het ook moeilijk met de zomertijd, moet hij een uur langer wachten op zijn brokjes, dus sta ik een uur eerder op om onze lieve hond zijn brokjes te geven.....of toch maar niet....?
AHHK76
Jammer de url verwijst naar iemand die zomers goed in zijn doen is en 's winters niet. Bij de vraagsteller is het juist andersom. Dus heeft hij/zij nog geen antwoord!!!
Vraagsteller, stertke!
rotterdam
Ik vlieg voor mijn werk minstens 10 x per jaar met tijdsverschillen van 5 uur en meer / al meer dan 20 jaar geen probleem gewoon een kwestie van wennen

.
Ermelo
Het zou wel eens kunnen dat de vraagsteller helemaal geen last heeft van de zomertijd, maar van een soort zomerdepressie. Dat bestaat namelijk, pas zag ik er nog iets over in een krant denk ik. Misschien de moeite van het googelen waard.
sydneylover
@Rotterdam

Uit mijn hart gegrepen, overwin één keer een jetlag van pak m beet 9 uur en je praat nooit weer over het uurtje verschil in zomertijd.
Het is momenteel meer een enthousiaste merel die om iets over 4 uur begint te fluiten waar ik last van heb.. uiteraard vlak bij ons open raam..
Daniel
Merels zijn van de wereld los, ze maken ze ons s'morgens wakkker en laten ons de winter vergeten, weg met die vogels.
Jansje
Waarom zou je geen last van het uur tijdverschil kunnen hebben. Ben zelf iemand die veel slaap nodig heeft en dit uur tijdverschil wel degelijk merk. Zeker als ik een vroege dienst heb. Fijn dat je goed tegen een jetlag kan.
Ik ben van een nachtdienst compleet ziek. We zijn geen robotten die precies hetzelfde functioneren als de ander.
Daniel
@Tara, die wetenschap heb ik niet, wel vind ik dat de zomertijd een desperate invloed heeft op ons als christenen, jij toch ook?
In de bijbel staat niets over zomertijd, in de Dordtse leerregels ook niet of maken we van een scheet een donderslag?
Daniel
Beste vragenstelster, een mens wil graag een kapstok hebben om zijn/haar problemen aan op te hangen. Dat doe ik ook wel, de vraag is of dat wel juist is.
En ik denk dat zomertijd niets uitmaakt, de zomer wel, zo hou ik van de herfst, de regen, de wind, de openhaard weer aan, voor de herfst kunnen ze me wakker maken.
Ik weet wel wat je bedoelt.

En nu Tara even af serveren.......ha ha ....sorry Tara, ik kan het niet laten, je bent een goed mens, daar ben ik van overtuigd, ik kan het niet laten......je bent echt goed.